joi, 12 februarie 2009

autobuzul 8

Ieri in autobuzul care ma ducea spre casa am ascultat monologul unei femei de vreo 50 si ceva de ani (de fapt trebuia sa fie un dialog, dar numai una vorbea, cealalta numai asculta si aproba). In 20 de min am reusit sa-i aflu toate frustrarile. Pentru ca numai frustrari avea...Toate comentariile erau insotite de strambaturi si de ochi dati peste cap.....doamna este prototipul romanului nemultumit de orice, neferifcit fara motiv, pesimist prin definitie, si rautacios pana la moarte.....

despre fosta nora: "a astepta pana a avut actele si a bagat divort! Si acum sta ea in casa noastra...cat am umblat prin tribunale, numai eu stiu....da daca judecatorul asa a hotarat....si acum sta cu unul mai mic decat ea...a avut 4 barbati pana acum....da ne ajuta d-zeu....am fost eu la manastire si mi-a spus mie un calugar ca nu mai dureaza decat cativa ani si se face dreptate..."

despre barbati: "...vai, ca nu mi-as mai lua barbat din Loamnes, doamne fereste! Ce, spune tu drept, tu ti-ai mai lua barbat din Loamnes...nu-mi mi-ar mai trebui...mai bine singura decat cu un barbat din Loamnes..."

despre socrul (din Loamnes): "L-am ingrijit, mergeam la sapa, ii plateam si pe altii sa ne ajute la sapa, numai cand a fost bolnav cu prostata cat m-am mai dus la spital...si acum el le lasa lor casa...nici nu m-am mai dus pe acolo...sa-l ingrijeasca cine o vrea...nici nu vreau sa mai aud de al....lasa ca d-zeu e sus si vede...."

despre sotul ei (nu stiu daca mai erau impreuna, dar cred ca da): "ce sa mai faca? si-a lasat mustata...vai...asa de rau arata... din ce in ce mai rau.... si schiop... si cu mustata.... vai, extraordinar de rau arata"

despre parinti: "acum in vara sunt 2 ani de cand au murit..tata in mai si mama in august... nici n-am mai plans... oricum erau amandoi bolnavi de inima... si daca te gandesti cat trebuie sa mai dai pe medicamente...."

cu alte cuvine: "fosta nora e o nesimtita care a profitat de fiul meu si ne-a furat casa la toti, socrul meu e un mincinos si un nerecunoscator, sotul meu e urat ca dracu si e si din Loamnes, iar parintii mei, ei bine, bine ca au murit ca ma calcau ingrozitor de tare pe nervi cand ma trimiteau la farmacie sa le cumpar medicamente...si oricum nu eram sigura ca-mi lasa mie casa, asa ca...... m-am si bucurat cand au murit...nici n-am mai plans."

Ce pot sa mai spun.... what a big happy family....

6 comentarii:

Anonim spunea...

Mai mult decat interesant... Dar de ce suntem noi asa de frustrati...Vreau sa spun noi romanii?

Flavius Ţerbea spunea...

Tot de-an pixu circula Tursibu?!

ioana spunea...

Flavius: Fata de acum 2-3 ani, Tursibiul circula super. Adica 8, T1, din 20 in 20 de min - dar chiar vine, nu ca alta data...5-ul si 12-le din sfert in sfert de ora. s-au dus vremurile alea in care stateai in statie si asteptai...si asteptai... si asteptai... Nu zic ca e perfect, adica un autobuz la 20 de min e destul de putin (in brasov autobuzele vin din 10 in 10 min)dar eu compar aici situatia de acum cativa ani si ce se intampla acum.

Roxi si Alex spunea...

Superb!! Am senzatia (destul de neplacuta de altfel) ca traim intr-o schita de-a lui Caragiale care nu se mai termina si care se transforma din comic in grotesc. Am asistat si eu la tot felul de discutii din astea tot in autobuzul 8. O fi ceva cu traseul ala...

Anonim spunea...

Tristetea e ca situatia asta nu e particulara...e, poate, prea generala in Romania.Cred ca face parte din identitatea noastra raportarea negativa la cei din jurul nostru. Ne-am insusit niste stereotipii: soacra nu e soacra daca nu e a dracului, nora nu e nora daca nu e lenesa si neobrazata, parintii nu sunt parinti daca nu ne calca pe bataturi etc.Ne este imposibil sa recunoastem si niste calitati pe care le au apropiatii nostrii...ce frumos ar fi sa spunem: soacra mea e o tipa super, care face cea mai grozava friptura! Nu...pentru noi e prea greu...suntem inchistati in niste tipare, dar ce pacat ca nu ne dam seama ca aceste tipare ne fac rau...Oare cum am ajuns sa fim atat de negativisti, atat de revoltati pe tot ce e in jurul nostru? Oare de ce vedem totul in culori cenusii? Oare ne lipsesc prea multe? Sau oare am uitat sa apreciem ce avem, dorindu-ne tot mai mult? Oricum, ii felicit pe cei care intrezaresc o raza de soare chiar si printre cei mai negri nori si care sunt in stare sa zambeasca chiar si cand sunt coplesiti de cele mai mari poveri...

Flavius Ţerbea spunea...

A trecut iarna si vremea de hibernare. Gata, actualizeaza-ti blogul!